ELDA PR - Niet voor iedereen
PR matters
Facebook
Twitter
Linkedin
 
Taal vs. vertrouwen | Eigen schuld | Samenhang | App
Kan taal je tegenhouden? 

Kan taal je tegenhouden?

Vorige week vertelde ik aan een groep ondernemers dat ik mijn klanten en zakelijke relaties adviseer dat (geschreven) communicatie foutloos hoort te zijn.

Want - was mijn vervolgvraag - met welk bedrijf / welke ondernemer Lees verder

Je hand overspelen

Het gebeurt vaak genoeg dat bedrijven hun eigen drijfveer en boodschap maar moeilijk kunnen benoemen. Zelfs niet deels.

Anderzijds gebeurt het óók dat bedrijven hun hand overspelen met het roeptoeteren van hun boodschap. Vaak overschreeuwen ze hun echte waarde.
Conclusie: het is lastig genoeg om goed te bepalen hoe je als bedrijf in de markt wilt staan.
Wat wil je vertellen, wie wil je bereiken en hoe doe je dat? Best lastig en dat kan op veel manieren en via diverse kanalen.

Zorg voor een eenduidige boodschap via alle kanalen. Wees authentiek, niet hoogdravend, houd het begrijpelijk en vertel je belangrijkste waarden.

Als je dit goed doorvoert en als de boodschap bij je past, kun je bouwen aan een sterk merk.

 Je hand overspelen

Ik ben verkeerd geciteerd

Zit je gezellig te kletsen met een vriendelijke journalist, laat je je ontvallen dat ‘bedrijf X’ toch eigenlijk ‘geen best bedrijf is’. Je zegt er nog bij dat het off the record is.

En wat gebeurt er? Diezelfde vriendelijke journalist is ineens je ‘vijand’, want juist die uitspraak zet hij boven het verhaal.
Daar word vooral jij niet blij van. Ook omdat je die concurrent altijd weer tegen komt. En omdat jij een slechte reputatie opbouwt.
Ben je écht ‘verkeerd geciteerd’? Nee!
Een typisch gevalletje eigen schuld.

 

Twee belangrijke regels voorkomen deze misstappen:
1-       Off the record bestaat niet! Gezegd is gezegd; een journalist werkt altijd! In de lift, aan de bar, na het interview; altijd en overal. Zelfs als je hem al jaren kent.
2-       Vraag het artikel vóór publicatie te mogen checken op feitelijke onjuistheden. Dat zal altijd mogen. Mits…, mits je de deadline respecteert en niet het artikel herschrijft!
En een verhaalkop dient om lezers te trekken; niet (altijd) om de essentie weer te geven.

Koppeling van kennis 

Koppeling van kennis

ELDA PR – specialist in PR en externe communicatie - gaat samenwerken met Alpaca Marketing – specialist in marketing.

Communicatie is een containerbegrip. Velen zien public relations en marketing onbedoeld als communicatie (totaalbegrip). Hoewel beide tot doel hebben in contact te komen met klanten, verschilt de feitelijke insteek.

De samenwerking tussen ELDA PR en Alpaca Marketing versterkt ieders diensten. Deze alliantie ontstond omdat wij beide vinden dat PR en marketing elkaar moeten aanvullen. Door onze specialismen te koppelen, profiteren klanten optimaal van ervaring en kennis.

Een keer kennismaken? We komen met plezier voor een gesprek!
Bel dan 0653921923 of mail naar harry@eldapr.nl.

Alles doet er toe

‘Alles doet er toe’, een treffende titel van een nummer van Herman van Veen. Geldt dat niet voor alles in het leven, privé en zakelijk?

Bekijk het leven eens door een andere bril, één die méér perspectief geeft. Alles doet er toe, dat is een understatement.
Het is als een sjabloon voor alles, ook voor zakelijke inspanningen. Alles hangt met elkaar samen. Dus ook wat we doen met public relations, met verhalen vertellen, met gesprekken, met promotie-acties, met….; vul maar in.

Je kunt niet één ding doen en dan verwachten dat ‘alles’ vanzelf gaat lopen. Succes bij je klanten, eindgebruikers, consumenten etc., hangt af van hóe je in het complexe veld van communicatie zichtbaar bent. Ook hier geldt ‘Alles doet er toe’.

Vraag ons gerust om mee te kijken om met alle communicatie krachtig aanwezig te zijn. Wacht niet te lang, anders heeft je concurrent jouw plek in de mindset van jouw klant ingenomen.

 Alles doet er toe

Heb jij al een app?

Wie nog denkt dat 'de app' een hype is, heeft het mis. De app is ín, is niet meer weg te denken.

Je kunt zoveel leuke en zinvolle dingen met een app, dat het een waardevolle aanvulling is voor je bedrijf.
Maar, horen we je denken, 'een app ontwikkelen is toch erg duur?'. Als je dat vanaf nul moet doen, dan hangt daar inderdaad best een prijskaartje aan.

Wat nu als we je vertellen dat je via ELDA PR een app kunt 'bemachtigen' die in de basis al klaar is?
Maar waaraan je je eigen look en feel kunt laten geven en waarin je je eigen (klant)programma's kunt onderbrengen! Een app is de manier om in contact te komen én te blijven met je - potentiële - klanten.

Onze app is geschikt voor restaurants, autobedrijven, sportclubs, zorginstellingen; om er een paar te noemen. Wij helpen je graag; met uiterst scherpe tarieven! Bel 0653921923 of mail harry@eldapr.nl.
Copyright © 2013 / ELDA PR - Public Relations & Communicatie
ELDA PR, Maaskant-erf 31, 3315KK Dordrecht, telefoon 0653 921 923, e-mail: harry@eldapr.nl
De nieuwsbrief van ELDA PR ontvang je omdat we elkaar kennen, ontmoetten of omdat er een zakelijke relatie is. Via de nieuwsbrief deel ik graag interessante zaken en vertel soms wat over ELDA PR. Natuurlijk mag je de inhoud delen met je eigen netwerk; graag zelfs! Wil je de nieuwsbrief liever niet meer ontvangen, dan kun je je hier eenvoudig uitschrijven..