ELDA PR - Niet voor iedereen
PR matters
Facebook
Twitter
Linkedin
 
Verlenging | Kies juiste gereedschap | Slechte ervaring | Bedrijfsfilm

Verlenging samenwerking

'Never change a winning team', dat geldt ook voor de verlenging van de samenwerking voor 2016 tussen ELDA PR en het internationaal opererende Heuver Bandengroothandel uit Hardenberg.

“Als de samenwerking goed is en de resultaten prima zijn, dan moet je rustig dóórbouwen”, aldus Bertus Heuver, directeur van Heuver Bandengroothandel. “Harry kennen we nu jaren en we kunnen volledig op hem bouwen. Hij kijkt kritisch naar ons en onze uitingen, adviseert ons - ook ongevraagd - én zorgt voor veel zichtbaarheid in onze markten. Zo’n samenwerking houden wij graag in stand.”

Harry Eskes, eigenaar van ELDA PR: “Ik ben trots op de verlenging met Heuver met wéér een jaar. De afspraken over communicatie- en PR-zaken blijven heerlijk breed. Dus verzorgt ELDA PR voor deze grote klant ook in 2016 communicatieadviezen, uiteenlopende teksten en perstrajecten. Heuver is een heel mooi bedrijf om voor én mee te werken. In dit jaar van hun 50-jarig jubileum wordt de samenwerking extra uitdagend en interessant.”
Kies het juiste gereedschap 

Kies het juiste gereedschap

De kracht van (goed) beeld, want een goede visual zegt meer dan veel woorden. Zeker in de social media. Maar er zijn zoveel social media, met allemaal verschillende formaten afbeeldingen. Gebruik Photoshop om je afmetingen op maat te maken. Kijk hier voor de afmetingen: bit.ly/1TWqhuY

Het 4-stappenplan voor naamsbekendheid. Onbekend maakt onbemind. Goede naams-bekendheid is essentieel. Pak het planmatig aan, als je geen tonnen te besteden hebt.
Eén ding is belangrijk: de kracht van herhaling. Mensen (klanten) moeten je naam veel tegen komen. Maar ga niet in het wilde weg adverteren.
In 4 stappen pak je het slim aan: 1- Bepaal je uitstraling, 2- Bepaal je doelgroep, 3- Bepaal je budget, 4- Bepaal de middelen.
Heb je of ben je geen communicatie-expert, dan roep je extern hulp in. Creatieve middelen - soms heel voor de hand liggend - helpen zichtbaar te worden. Herhaling van de boodschap is de kern.

Middelen - tools - die helpen zichtbaar te worden en relatief snel te regelen zijn:
- Weggevers - kost wat, maar vaak effectief
- Free publicity - deel nieuws met media
- Zet een poll in (onderzoek)
- Organiseer een workshop
- Regel een interview in media
- Schrijf weblogs - op eigen en externe sites
- Zet een nieuwsbrief in
- Geef presentaties en regel afspraken
- Denk aan een beursdeelname
- Stationary - visitekaart, flyer, brochure, etc.
- En social media inzetten

Bespaar me die ervaringen...

Deze week sprak ik een hardwerkende ondernemer, die zijn best doet een gezond bedrijf te runnen. Een bedrijf dat andere bedrijven in staat stelt zich te presenteren en daardoor te scoren. Hij is dus afhankelijk van (veel) verkoopgesprekken. Van wat hij vertelde, stond ik perplex... Niet omdat ik nou zo naïef ben, maar ik schatte de huidige mores hoger in. Niet dat die vaak zo leeg als een verlaten fabriek is.

Hij is geen klager, eerder het tegenovergestelde. Als ik dan hoor dat ondernemers die hij benadert voor een bijeenkomst, niet eens de moeite nemen gewoon ...lees hier het hele artikel...
 Bespaar me die ervaringen...
Wat is een goede bedrijfsfilm? 

Wat is een goede bedrijfsfilm?

Video en film wordt steeds belangrijker. Best slim dus, een film over je bedrijf.
7 tips voor een verhaal dat de kijker raakt.
1. Zorg voor inspiratie
Bedenk wat je leuk vindt. Be different (van je concurrenten): origineel en authentiek.
2. Vertel een verhaal
Wees persoonlijk over je bedrijf. Wat, waarom, hoe, hoelang. Laat sfeer zien, met een leuk detail.
3. Hoe vertel je het?
Ga voor ‘KISS’: Keep It Simple Stupid. Hooguit enkele thema’s; gericht op je doelgroep. Kies een mooie voice-over en passende muziek.
4. Wat is de beste lengte?
Simpel: hoe korter hoe beter. Kom snel ter zake: alles in ca. 1 minuut. De uitgebreide film (ander doel!) duurt enkele minuten.
5. Prettig om te zien
Selecteer je woordvoerders (NB: mediageniek). En niet te veel! Zorg voor sfeer van jouw bedrijf.
6. Compacte zinnen
Spreek in actieve zinnen. Vertel rustig, benoem je sterke kanten. ‘Script’ matig, blijf natuurlijk.
7. Wordt gevonden
Zet op je website, Facebook, LinkedIn, YouTube, Vimeo. Met een, voor zoekmachines, relevante omschrijving. Gebruik hem op je narrowcasting.
Copyright © 2013 / ELDA PR - Public Relations & Communicatie
ELDA PR, Maaskant-erf 31, 3315KK Dordrecht, telefoon 0653 921 923, e-mail: harry@eldapr.nl
Deze nieuwsbrief ontvang je omdat we elkaar kennen, ontmoetten of omdat er een zakelijke relatie is. Met de nieuwsbrief deel ik graag interessante zaken en trends. Natuurlijk mag je de inhoud delen met je eigen netwerk; graag! Wil je de nieuwsbrief liever niet meer ontvangen, dan kun je je hier eenvoudig uitschrijven..