ELDA PR - Niet voor iedereen
PR matters
Facebook
Twitter
Linkedin
 
veranderingen SEO | kansen PR | toverwoord? - december 2013

Het jaar zit er bijna op, nog enkele dagen en we glijden 2014 in. Hoewel 'we het zo gewend zijn', stel ik voor de laatste dagen van 2013 niet te veel achterom te kijken. Onze toekomst ligt vóór ons, dus zet de schouders eronder en máák uw toekomst. Ik wens u het mooiste jaar dat u kunt bedenken, maar vooral in uitstekende gezondheid!

Kans voor PR

Van oudsher zijn we in het PR-vak gewend om voor klanten onder andere persberichten te schrijven en te versturen. Ook bij ELDA PR, maar natuurlijk kun je ons om veel meer (communicatie) vragen.
Maar laten we even bij ‘het persbericht’ blijven.Tot nog niet zo heel lang geleden stuurden we dat naar de journalist. Die plaatste dat dan. Hij had voldoende ruimte en was de alleen-beslisser qua nut en actualiteit.
 Echter, enerzijds zijn de ruimte minder en redacties kleiner geworden en anderzijds zijn bij het echte nieuws social media veel sneller.

Toch kunnen PR-mensen bij al het andere nieuws de, vaak sterk uitgedunde, redacties nog steeds uitstekend helpen. En daarmee hun PR-werk extra diepgang geven.
LEES VERDER
Google gaat anders meten 

Google gaat anders meten

Google heeft zijn systeem voor de zoekmachine aangepast. Niet langer zijn individuele zoekwoorden en linkbuilding alleen bepalend.

Dat betekent in de praktijk nogal wat. Het gaat er niet meer om dat je alles wat u ooit leerde over het schrijven van persberichten in het internettijdperk toepast. De essentie wordt: schrijf goede persberichten, zodat men spontaan naar je bericht zal linken.

De bedoeling van Google is duidelijk: persberichten die kwalitatief goed ineen zitten worden beloond. En dus niet langer die technisch goed ineen zitten (sleutelwoorden en linkbuilding). Dat vinden we heerlijk nieuws! Want we keren terug naar de essentie van het schrijven van persberichten; met goede, inhoudsvolle en échte teksten.

U begrijpt, daar worden we bij ELDA PR blij van. En u heeft er wat aan als u uw in opdracht geschreven (pers)berichten op uw site plaatst.

Inzet social media is digitale brochure

Bijna geen branche of 'men' rept over de noodzaak van social media. Maar, vraag ik me dan af, om wat ermee te doen?

In bijna alle gevallen komen bedenker en uitvoerder éigenlijk niet verder dan een andersoortige - lees: digitale - brochure over zijn of haar bedrijf.
 Social media heet het toverwoord te zijn. Ik vind van niet. Velen gebruiken het veel te zendergericht; te veel old school.

Social media kan nuttig zijn, kan een aanvulling zijn. Maar het is zéker...
LEES VERDER
Welke service? 

Welke service?

Wij kennen 3 soorten service:

Goed – Goedkoop - Snel

Goede service die Goedkoop is, zal niet Snel zijn

Goede service die Snel is, zal niet Goedkoop zijn

Snelle service die Goedkoop is, zal niet Goed zijn

Welke wordt het?

Meld u aan voor de nieuwsbrief en mis de nieuwste ontwikkelingen niet.

 
Copyright © 2013 / ELDA PR - Public Relations & Communicatie
ELDA PR, Maaskant-erf 31, 3315KK Dordrecht, telefoon 0653 921 923, e-mail: harry@eldapr.nl
.